Ogrernes dybe skove

Mythonia

I går Historie, I dag en Gave, I morgen et Mysterium

Ogrernes dybe skove

Ylmakar er en meget isoleret verden i den store verden. Det meste af Ylmakar er dækket af en blanding skove og jungle, hvis lige ikke findes andre steder i Mythonia.

 

I disse skove bor der mange forskellige væsner, som ikke findes andre steder i verden, både dyr og de mere intelligente Ogrer. Der findes tre slags ogre på Ylmakar: den store og lettere primitive Storbrynsogre, den højt intelligente Blåblodsogre og til sidst de afkom der er mellem de to racer, som i daglig tale kaldes for en halvogre.

 

De fleste ogre, uanset deres race, bor i mindre samfund, som kan have op til 200 individer. Her studerer de naturen eller de stolte traditioner indenfor magiens verden. Storbrynsogre kan virke lidt grove, men bruger, for andre racer, ufatteligt meget tid på naturen og dens vedligeholdelse. De elsker at bevæge sig rundt i naturen og kan bruger dage, på at studere et hvepsebo eller en myretues daglige gang. De hader dog, når andre trænger ind på deres enemærker og slår hårdt ned på andres racers indtrængning i Ylmakars skove. Så hvis man skal ind i Ylmakar, så skal man være sikker på, at de herboende ogre, ved man er der. Tit gøres dette ved, at man stiller sig åbenlyst og venter, til en eller flere af de herboende ogre tager kontakt. Hvis man gør dette, så er de som regel også meget medgørlige.

 

Blåblodogrerne bruger meget tid i bøgerne og deres studierer kan gøre dem lidt fjerne fra deres omgivelser. Det er almindeligt kendt, at en blåblodsogre der er i gang med et studie, kan holde op med at spise i dagevis, mens de afslutter et studie eller et eksperiment. For blåblodsogre går meget op at bevise teorier og kan efter sigende blive noget så gale, hvis nogen prøver at modbevise dem, med noget som der ikke er hold i og derved er noget vås. Blåblodsogrerne har også stolte traditioner indenfor magi, både den arcaniske og det mere naturpræget form. De bruger meget lang tid på at gøre besværgelser mere effektive og nemmere at kaste. Disse studier deler de dog sjældent med andre racer, men de mødes tit hos hinanden, hvor de snakker teorierne igennem og hjælper hinanden, hvis de er stødt på et problem. De fleste blåblodsogre kan i mere eller mindre kaste den arcianske magi, men mange, faktisk langt de fleste, fordyber sig i naturens kræfter. Deres fordybelse siges at gøre dem til, de mægtigste blandt Mythonias druider.

 

Ylmakars befolkning er hovedsaligt storbryn og blåblodsogrer, men når de to racer danner par, er halvblodsogrerne resultatet. Desværre betyder de to racers afkom, tit har en indre konflikt, som bygger på de store forskellige mellem de to racer. Dette gør tit halvblodsogrerne til rastløse væsner, hvor mange ender med at leve isoleret eller drage ud i den store verden, hvor sælger sig selv, som enten vagt eller soldat. Halvblodsogre er også noget mere voldelige end deres fuldblodsfrænder og andre racer forbinder derfor tit ogrerne, som nogle voldelige væsner, som tæver alt, hvad de kommer i nærheden af. Det er også sjældent at man ser halvblodsogre, som bruger tid på studier og magiens kunst, hvilket nok skyldes deres utålmodighed og mangel på disciplin.

 

Ogrerne er den eneste race, som det er lykkes at tæmme den bidske wyvern, som lever på Ylmakars store vulkan Wylvar Klaka, som betyder Wyverns Hjem. De mægtige wyverns lever i mere eller mindre harmoni med ogrerne, som til gengæld for at kunne få lov til at flyve på wyvernes rygge, yder dem beskyttelse mod andres racer. En wyverns hale er nemlig meget giftig og denne gift, er en yndet gift blandt især Sorte Fjer og andre lignende skumle organisationer. Derfor sker det jævnligt, at ogrerne og wyvernerne må slå disse små grupper tilbage fra Wylvar Klaka's stejle sider.

 

 

 

Skabt af Elvin Juhl Larsen - Copyrigth 2011

Magi & Druide

Ordet magi stammer fra det græske ord mageia 'trolddomskunst', og er afledt af magos 'troldmand, mager'

Ordet druide er et keltisk ord med omstridt oprindelse, men meget tyder på det betyder Seer eller Seerske.